30 dagar




Nu har det gått hela 4 veckor sedan det var kuckelimuck här hemma! Men det är inte förns denna sista vecka nu jag blivit övertygad om att det är puppisar där inne i Selmas mage. Hon har gått upp ca 30g mer under dessa senaste 10 dagar men tar jag henne över ryggen så känns det som om hon växt massor! Hon är mer rubust över rygg och bröst och den förut vinthundsliknade magen är snart way gone. Spenor åt ko-hållet har börjat ta form! Mooo.
Lägger jag örat mot magen så hörs massa squip, ska bygga en "förstärkare" tror jag så man kan höra bättre ^~ ^..
På en amerikansk veterinärsajt läste jag att ca 28 dagar efter befrukningen är då valp embryona börjar utvecklas till att se ut som just valpar. Hittade National Geographics underbara Womb Animals bilder på hundfoster. Vad fort det går från räka till puppis! Ca 10 dagar mellan bilderna. Kolla, visst är det puppisar nu? 

Hundars dräktighet varar vanligtvis i 63 dagar. Fall mellan 56-72 dagar förekommer dock, vi satsar på 60 prick va? ;)
Drygt 4 veckor kvar. T_T

-"Hallååå där inneee! Väx och bli finaaa!"



Kommentarer
Postat av: Emma-Lee

Ååå vad spännande :-D Får lägga upp lite foton på mammisen :-D

Kram

Postat av: monc

Vad kul å se.. :) Tjock slema.. ;)

2008-10-22 @ 18:16:25
URL: http://monc.blogg.se/
Postat av: Emma-Lee

Hur gååååår det??? Nyfiken

2008-10-26 @ 20:45:09
URL: http://metrobloggen.se/emmalee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback