squip, skvalp och squeek i sumomagen




Idag vaknade jag till ett squipljud. Högt var det! I Selmas mage var det full kuling kan jag säga,  "squip, skvalp, squeek" och "blub". Selma ser sliten ut. Det trycker på mer och fortare nu och det har hänt någon olycka inne, hon brukar kunna hållas sig otroligt länge annars. Men hon är duktig, när matte sover går hon till duschen om hon är sjuk eller paniknödig, något hon lärde sig för 2 år sen när hon var magsjuk och matte sprang ut och in från toan som ett jehu med kräkande hund en hel natt. Hon har börjat sova mer än vanligt också (ja det är möjligt), det märks att hon är höggravid. Under husets mest aktiva timmar ligger hon nu mest i den fula rosa/vit prickiga Puchibagkopian, som momo köpte när matte var i Kina, och halvsover.
Tidigare under dagen hade jag kanontillfället att känna på sumomagen en längre stund på höger sida när Selma sov. Oj, oj, oj vad spännade det var! Vid flera tillfällen kände jag  hur en av puppisarna vred och vände på sig, huvud och rygg och möjligtvis ett ben tryckte mot min hand! En liten prick ligger nere vid ljumsken och snor runt. Kände av en liten rackare högre upp på samma sida strax under revbenet samtidigt så det betyder iallafall 2 puppisar! Men sumomagen är stor och nära 4kantig skulle jag säga. Har tyckt den är någelunda lik storleksmässigt på sidorna men nu när man tittar så är det möjligt att vänstersidan är större! Helena sa idag att en ojämn mage brukar betyda ojämnt antal puppisar. Hm eftersom jag redan känt 2 så skulle det då troligtvis vara 3 eller bättre: 5 st!! Om nu magen verkligen är ojämn. Och teorin stämmer. PUST. Nervig det här! ..troligtvis 9 långa dagar kvar!




Kommentarer
Postat av: monc

"tjock-selma".. ;) Hon e Ju jätte mycket större än då jag såg henne. Vad fort magen växer.. coolt.. ;)

Postat av: Karin

ja e nyfiken på hur många valpisar Selma får. Väntar med spänning på besked och hoppas att allt går bra. Lycka till :)

2008-11-12 @ 22:59:30
URL: http://grejsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback