56 dagar




Idag, helt plötsligt, ser det ut som om Selmas mage blivit mindre uppifrån! Jag tittar och klämmer och kan konstatera att den hänger ner mer varpå det är rätt logiskt att den ser mindre ut från mitt fågelperspektiv. Gick igenom växtkurvan från parningen och kan häpet konstatera att min lilla tjej gått upp 10 hela cm i bröst- och magmått!! Det är inte lite kan jag meddela alla er oinförstådda för en minihund som började på 34cm bröst och nu är uppe i 44. Nu de sista dagarna forsätter dessutom växandet, en 3:e del av hennes normala mått har hon alltså redan svält!
Selma äter sämre nu vilket är förståeligt och annars sover hon mest. Ibland hörs typiska Royal Bitch gruff eller så tittar hon helt plötsligt bakåt på magen - "LÄGG AV NU ERA SKITUNGAR!!!" tycks matte läsa i hennes ögon. Den där lilla pricken i ljumsken verkar rycka och spinna nått otroligt. ADHD valp skojjar vi om här men det är ju inget kul skämt..
Tycker hon borde börja "bädda" snart! Åtminstone välja ut en plats. Men det kommer säkert i sista minuten, hon är ju mattes tjej vettja! I värsta fall blir det i mattes säng (spoiled rotten hund) men mest troligt i duschen då jag har en känsla av att hon inte riktigt kommer fatta vad det är frågan om förns de ligger där brevid henne och snuttar. "VATTNET GÅR, VATTNET GÅR" lär ju inte vara det första hon tänker i sitt lilla huvud, snarare mattes tillgjorda röst "KISSA!".
"Gimme five!" skämtar jag lamt med Selma, ingen reaktion. Tänk om det blir 5 puppisar! Då ska jag dansa segerdans i 24h minst! Eller 5 kanske räcker T_T
Efter helgen nu kan det egentligen vara dags när som helst om de blir sura där inne. Tjena alltså.
Nu är jag är så valpsjuk att jag kan dö!


Kommentarer
Postat av: monc

Vad kul att du uppdaterar så ofta om hur det går. :) Det e roligt att läsa också. DU beskriver på så "skönt" sätt. ;)

Postat av: Hundmodebloggen/Emma

... och på tal om limpan - stort grattis till puppisarna! Måste vara sjukt spännande nu när D-day närmar sig med stormsteg :) Lycka till, Selma!

2008-11-15 @ 18:33:09
URL: http://poshpoodle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback