puppia hangeul sele




Å vad damp ner i brevlådan en dag i somras om inte Selmas Puppia sele jag beställde från Ebay, Usa - har glömt att recensera den stackarn! Selma drog så regält med hostningar som resultat att jag tillslut tvingades till insikt och började surfade runt efter en sele. Jag gillar Puppia för deras kvalitet, även om storlekarna vanligtvis är lite fel för Selma så vet man att det är kvalitet. Hittade en snygg en med koreanska tecken på, jag som är helt fast i koreanska filmer! ..Men jag måste säga, Puppias Hangeul Harness B var inte riktigt som jag hoppats, visserligen beroende på chihauhuaanpassad hals (prazskys har inte lika breda halsar) men också kvaliteten!
Hangeul selen är från Puppias Luxury serie, vår/sommar kollektionen 08. Selen går i svart och vitt med svart hangeul (koreanska) tryck på vitt sweatshirtaktigt tyg i bomull. Selen är i stl S, fodrad och "kantad" med svart foder vidare har den kardborrknäppning i ryggslut och snaplås vid hals där 2 d-ringar för koppel finns på nylonband. Snaplåset fungerar lite som ett halvstryp och vilar fritt på nylonbanden varpå halsmåttet kan justeras lite.  
Tyvärr kommer selen med diverse brister. Fodret är av någon billig polyester känsla, lite tråkigt för Luxury serien! Korthåriga hår sätter sig som invirkade stickor i hela fodret p g a det konstiga materialet. Selens lås och ringar känns rätt extremt oversized för en hund på 2 kg och skramlar när hunden rör på sig - gissa om våra fd 4 våningar utan hiss var livliga några gånger per dag där i augusti! Halvstrypfunktionen fungerar inte som den ska då snaplåset rör sig och det anpassade måttet rubbas i action. Passformen var dock perfekt runt bröst men på tok för stor runt hals och vid axlar, vid flertalet tillfällen har hon t o m lyckats gå ur selen genom halsen när hon tvärvägrat att gå dit matte velat. - Nä, SKÄRPNING Puppia!
Har du vavva kan du vara lugn, provade selen på Östen och den satt som jutet på hans 25cm hals och det finns ju faktiskt flertalet färger och varianter på just denna Puppia modell. Denna modell av sele tycker jag för övrigt är mycket bättre än deras odödliga klassiker "Soft Collar" där halsmåtter inte går att justera alls, tåls att tänka på. Men, men.. Inge mer Puppia sele på ett tag för oss inte. Men den pryder ändå så fint sin plats i Selmas garderob!



till mini:




Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Trist att varken kvalitet eller passform var bra :( Men trycket är sjukt snyggt. Maggies tunna Hangeul hoodie är en favorit i garderoben!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback