nytt år, nytt liv, nya utmaningar

Hej alla trogna!


God jul! Gott nytt år! Glad påsk och midsommar! ..Och Grattis på födelsedagen! Tar allt på en gång för säkerhets skull. (!)
Nu är det nog dags för ett lyft i kragen, bloggen har sovit i snart 5 månader och givetvis har mycket hänt både för mig och Selma och i hundvärlden. Det är grymt kul att se besökarstatistiken dock, trots den skrikande frånvaron av nya inlägg så är det många som kikar in här varje dag, TACK, det ger mig motivation att fortsätta!
Jag har inte haft mycket tid eller ork för research dessa månader då livet vänt i en oväntad riktning så jag börjar från här - nytt år, nytt liv, nya utmaningar.
   Jag befinner mig i Langfang, Kina och the Selma i Uppsala, Sverige, livet utan hund känns tomt. En 3:e person har kommit in i Royal S duon och han råkar bo på andra sidan jordklotet, framtida flytt till Kina är fastställd men vad händer med Selma?
Tankar fram och tillbaka spökar i mitt huvud, livet i Kina är väldigt annorlunda speciellt nu när man har ytterligare en person att tänka på men vardagen utan Selma känns tom.
Som det är nu bor Selma hos min mamma, Selma och "momo" har en speciell relation som inte många kan slå, de älskar verkligen varann de där två och samspelet är unikt. Selma har det bra och jag känner mig trygg men jag saknar henne så att det gör ont, jag vill ha henne här.

- Så vad är problemet?
Selma är en främlingsfientlig mini. Hon är väldigt restrektiv mot det/de som är annorlunda vilket har blivit värre med tiden genom de erfarenheter hon fått (och inte fått), ett såpass stort miljöombyte som en flytt till andra sidan jordklotet skulle tära något enormt på henne. Här väntar ett helt annat liv än vad hon är van vid, vågar jag riskera hennes hälsa p g a mina egna behov?
   Sitter och samlar på mig information av folk som flyttat utomlands med sina hundar, men asien är inte Europa, även om hunden har fått en högre status de senaste åren även här i Kina så är lagarna och acceptansen annorlunda.. Miljön, luften, tillgång till parker, veterinärer you name it.. Allt är annorlunda. Jag måste tänka igenom detta noga.
Nya utmaningar indeed..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback