linnéhysteri

Ja, i veckan har det varit ren Linné hysteri här i Uppsala. 17 miljoner kr ska ha gått åt till det 2 dagar långa (korta) jippot. Stackars skattebetalare. Och stackars Japans kejsare som kom hit och fick se svenskens krystningar i försök till att framstå som kultur- och historiebevarare. Nej, jag är inte så värst intresserad av Linné och Ja, jag tycker pengarna borde gå till annat.
Men en kul grej som komunen "sparat" pengar till var rullgräset på shoppingstråket som ett gäng snubbar kom och rullade ut kvällen innan premiären. Rullgräset sträckte sig från St: Olofsgatan, Biblioteket, ner till Bangårdsgatan. Självklart var jag och Selma nere och fotade. Eller rättare sagt: jag försökte fota med mobilen, Selma invigde gräsmattan med att göra nr 2.
Dagen efter var vi nere med momo och kollade runt. I stadsparken hade man gjort en "tulpan parad" eller vad 17 det kallades och köpt in och planterat 1000tals tulpaner i massa olika färger och sorter - konstigt nog helt "off" från själva promenadstråket i parken. Kändes minst sagt krystat, eller är det bara jag som inte är någon blommänniska?
Tulpanerna fick mig att fundera lite.
..Tänk att mina skattepengar går till inköp av massa tulpaner i olika färger som står några veckor för att sen ruttna bort i glömskan istället för att öka mina chanserna att hitta boende igen.. Visst är det märkligt?
Men Selma bugar och bockar för den mest påkostade toan hon någonsin använt.



bilder:
image606
Foto & Laoyout: Sophia Söderström

Kommentarer
Postat av: Veronica

så söööt hon e

Postat av: Emma-Lee

Hahahaha vilken cool bild på lilla sötis :-D

2007-06-13 @ 23:34:00
URL: http://emma-lee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback