balkong, manga och olydiga accessoarer

Idag har timmarna gått åt till städning av balkong och flitigt manga läsande för inspiration. Och illustrator.
Efter en trevlig fast låååång telefonkonferans sitter jag nu på en nystädad balkong och väntar på att mörkret ska infalla så lyktorna kan tändas.
Det flesta som läst bloggen har nog insett att både jag och Selma är sanna livsnjutare.. Såpass att även då stress egentligen bör uppta 24h om dygnet så har jag istället tendens till att skita i allt och bara försöka andas med jämna mellanrum. På senare tid väldigt jämna mellanrum.
Selma, hon är livsnjutare till 100%, gör precis som matte fast 100ggr värre då hennes självförtroende omöjligt kan vara annat än en Grand Danios som konstigt nog hamnade i en betydligt mindre kropp.
Selma äger momos lägenhet. Och hela gripande kvarteret. Det är delvis därför matte studerar manga mer än förut och sitter med illustrationer större delen av tiden, Selma är värd något riktigt stort, som andra hundar inte har..

Morsans balkong är rolig. En helinglasad hörnbalkong som ligger i en rätt livlig korsning som möjliggör en tydlig och intressant view.
Hittills har enbart Selma hållit till här ute för att njuta i vårsolen och skälla på alla fula gubbar, tanter, ungar och självklart -- superfula skurkhundar som går förbi "PRECIS NEDANFÖR VÅRA DOMÄNER" som Selma verkar formulera i sina s k skall då hon hörbart tar extremt illa vid sig och synbart gör allt för att skydda sitt revir.
Det här med att "minihundar" är accessoarer är en sliten och totalt oaktuell fras, vem som helst som går förbi här nere ser att min lilla "stackars" Paris Hilton hund är en vakthund. Shit asså om hon var en Rottis! Då skulle hon döda er allihop! Speciellt alla klyschiga skitsnackare! "Be my guest Selma.."
Är så trött på accessoar snacket att det kommer bli ett sant nöje när min "olydiga lilla accessoar" till vakthund verkligen flashar off sina kvaliteter som asskicking hund i framtiden..

Tss, nog om världens idioter (det finns ju så många), Här kommer ett litet smakprov på lite babymanga, inte riiiktigt vad jag lurar på just nu till 100% look-mässigt, men ändå... The PeKå! (?)



bild:
image588


Illustration: Sophia Söderström

Kommentarer
Postat av: Maria

hey...vilken nice pk! we like

Postat av: monc

Hejsan!!! Värsta myset du har då. Själv sitter jag här på ett vandrar hem fullt med Tyskar, Fransmän, Rysskababuska (det faktiskt en här) och KINESER. Det är typ en grupp på 23 personer från Kina här, pluss en som jobbar här. Du skulle trivas.. :)
Dock själv längtar man här ifrån... gripande kassakurs. Skulle gärna byta med dig.
GRYMT, cool liten PeKå.. ;) Jag säger det igen.. DU È GRYM!!!
Ja, ja.. hade hoppats på att du var online på MSN men jag får le hitta någon annan att snacka med..
Njut nu riktigt mycket på balkongen. :)
Kram monc

2007-05-14 @ 00:26:55
URL: http://monc.blogg.se
Postat av: Jessica

HEJA, Selma! På 'rom bara! MOHAHAHA! LIttle good doggie! *klappa*

YST ÄR VÄRLDENS UNDERBARASTE ILLUSTRATÖR!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LOVES PeKå!!!!!!!!!!!!!!!! *stolt*

2007-05-16 @ 16:21:43
URL: http://lippas.blogg.se
Postat av: Jessica

hm... jag vill oxå ha en liten olydig accessoar .. fast det har jag ju nästan i och för sig... *flin*

2007-05-16 @ 16:23:51
URL: http://lippas.blogg.se
Postat av: sophia

Till Jessica:

TACK YYYST! Har ju lärt från the master herself ;)
Pussa lippaaccessoaren från mooter!

2007-05-17 @ 14:06:57
URL: http://royals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback