impulsresa till uk

I natt bokade jag flygbiljetter till Englad. Min storasyster bor i Durham där hennes man pluggar och jag har planerat en liten England tripp under våren för att hälsa på dom. Jag drar nu på torsdag, lite snabbt påtänkt sådär.
Att behöva flytta hem till mamma med familj efter att ha bott själv i flera år kan vara rätt påfrestande, England kommer som en räddande tillflykt i bostadskaoset och så kan jag ta upp pluggandet igen. Vad kan vara mer idealt för studier än en genuin engelsk universitetsmiljö? Det blir en tripp på 12 dar så man lär hinna suga in England atmosfären, mycket fotande kommer garanterat bli av!

Allt skulle vara helt underbart perfekt om det inte var så att jag är tvungen att lämna Selma hemma. Selma har ingen rabiesvaccination i passet och vaccinationen tar flera veckor, inget som funkar ihop med en impulsresa, tyvärr.
Skulle så gärna vilja ta med henne, tanken på att lämna henne i flera dagar känns nästan smärtsam, vi har ju aldrig varit borta från varann i mer än 2 dar! Men hos mamma vet jag att hon har det bra och känner sig hemma, annars skulle jag inte med samvete kunna åka bort..
Lilla plyys! Ska i allafall köpa lite pure brittish stuff till henne på resan, och om jag känner mig och syrran rätt blir det en och en annan shoppingdag. Hm.. Det känns lite crazy det här mitt i en termin, men åh så skönt att få lite fräscha intryck och sinnesro, om så bara under 12 dar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback