englands megautsällningen slut

image567

Nu i mars mellan den 8-11:e pågick en av det absolut största hundutställningarna som arrangeras per år, Crufts "The worlds greatest dogshow". Brittiska (urgamla) The Kennel Club höll den 104:e hundshowen i Birmingham England och förutom alla deltagare som kom från både när och fjärran för att ställa ut så deltog massor med hundrelaterade företag, försäljare och tillverkare av hundprodukter - såklart, som på alla större hundmässor/utställningar.
Inte för att jag är så involverad i hundutställningar, tycker det är för mycket prestige, pajkastning och pragrafryttning vad gäller de svenska utställningsringarna för att ett brinnande intresse ska uppstå, det som drar mig till hundutställningar är all rolig hundshopping och design som samlas på ett och samma ställe för att hundägare och företagare ska kunna pilla och syna produkter live. Mmm jag kan tänka mig vilka gottigheter som fanns till åskådning under utställningsdagarna!
Och klockrena fototillfällen, att fota hundar är grymt roligt dom är ju så fotogenique!
Hm.. I vilket fall som helst, Cruftsresultat och vimmelbilder lär synas i svenska SKK sammanhang så att det räcker och blir över veckorna framöver då svenskarna kommer tillbaka för att skriva nu i dagarna, så jag avrundrar. Men är det någonstans det råder utställningsstämning årligen så är det i England, THE hundnation nr 1.

The Kennel Club

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback