grattis selma 2år!

Idag fyller lillaah plyys 2 år!
Kära nån vad fort tiden går!
Man har nästan glömt hur det var den där dagen man första gången fick se henne på bild, ett skruttigt mobilfoto där hon halvvaken satt i nåns famn. Eller chocken man fick den dan man äntligen fick hämta hem henne. När jag fick syn på den där lilla varelsen, 10v gammal, visste jag inte ens hur jag skulle lyfta upp henne och hålla henne så liten och ynklig som hon var.. en liten squeezish på fjuttiga 650g!
Åh det är nästan så man blir tårögd ju! Det är så lätt att glömma när veckor och månader passerar hur många år man faktiskt längtade sönder sig efter en liten mini men aldrig hade möjlighet att ha en eller få tag på en innan man verkligen satt med en i knät!
Jag blir sur när folk lyfter på ögonbrynen eller stirrar på en som om man vore sjuk i huvudet bara för att jag inte behandlar min hund som en "vanlig" hund, alltså "som man borde". Fast egentligen blir man ju mest ledsen.. Det är ju självklart att Selma är mer än en "vanlig" hund! Bara hur jag fick henne är ju ett litet mirakel i sig. Hon är ju min lilla support, följer med mig överallt. Min lilla bodyguard, skyddar mig mot fula typer genom att skälla ut dom. Och min familj, singel som man är..
Att hon blir bortskämd är självklart och inte alls något fel, det är så det ska vara tycker jag. Sen får folk tycka vad dom vill! Som ung minihundsägare märker man snabbt att man måste lära sig att filterera skitsnack, låta alla taskiga kommentarer studsa ut ur andra örat istället för att bli upprörd. ..För vi vet ju varför vi skaffade en liten hund, eller hur?

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MIN LILLA ÄLSKLING! PUSS FRÅN MATTE!



bilder:
image611
Foto & Layout: Sophia Söderström

Kommentarer
Postat av: Veronica

grattis grattis :D

Postat av: Desmond

Grattis!

2007-06-07 @ 13:27:05
Postat av: Isabella

Grattis grattis! Såg en röd/vit flytväst på en av bilderna. Får man fråga vart man får tag på en sådan och om den funkar bra?

2007-06-12 @ 12:08:58
Postat av: Jessica

GRATTIS LILLA SELMISH! Väääärldens gosigaste minivovve som blivit stooor! Massa kramar från Lippa oxå :-D *puss, puss*
Kommer ihåg den lilla ynken som int ekom upp för trallen den sommaren... hihi *söth*

2007-06-12 @ 21:06:57
URL: http://lippas.blogg.se
Postat av: Emma-Lee

Ett lite försenat grattis från oss :-D

2007-06-13 @ 23:36:43
URL: http://emma-lee.se
Postat av: johanna

vilken jättte söt hund!

2007-06-14 @ 15:33:47
URL: http://johannadinfurs.blogg.se
Postat av: selma

Tack allihop som grattat mig! massor me hundpussar å leverpastej. lite leverpastej.

2007-06-17 @ 14:18:32
URL: http://royals.blogg.se
Postat av: sophia

Till Isabella:
Flytvästen är köpt från Hong Kong märket "Woowdog".
Helt okej flytväst för hundar runt 1,8-2,5kg men en aning klumpig skulle jag säga för små minis! Det var den enda jag kunde hitta till förra sommarn som var tillräckligt liten.
Ska göra ett inlägg om flytvästar!

2007-06-17 @ 14:21:48
URL: http://royals.blogg.se
Postat av: Len

Hej Sophia.
Selma er så underbart vacker! Jag älskar bildene av henne! Du er også otrolig god med camera tycker jag, du får så mange bra blinkskudd (vet inte nogot svensk ord på det...hoppas du forstår hva jag menar?)Vi er heldige som fått en liten PK inn i våran liv! Vilken lycka!!!
Len

2007-06-19 @ 23:02:08
Postat av: sophia

Till Len:
Tack du! Du är så snäll! Blinkskudd?? VAD I HELA? HAHAA! Kram på er!

2007-06-22 @ 00:26:39
URL: http://royals.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback