flytt x2 eller 3?

Jahapp, så steg man ur sängen någon gång efter lunch, tankarna i det blå och kroppen helt slut. Matte hade drömt om husse hela gripande morgonen, lite läskigt då husse inte ens existerar..
Nåväl, det var meningen att jag skulle vaknat upp i min nya lägenhet idag eller egentligen redan i förrgår men omständigheterna har inte riktigt varit anpassade för det.
Suck. Varför ska det alltid finnas motgångar?
    I fredags fick jag nyckeln till min och Selmas nya lägenhet, ostädad och med gräsliga 80-tals väggar började rivandet av tapeter på en gång. Flytten till nya plejset var planerad att äga rum på söndagen p g a "sista-dagen-tömning" från det Shurgard förråd vi haft våra prylar i de senaste 4 månaderna, så arbetet med väggarna var tvunget att göras innan.
   Tanken med väggarna var att riva ner de gamla tapeterna, spackla igen all 750 hål hyresgästen innan producerat i rent förvaringshysteri och sen måla tak och väggar i vanlig plain vit färg.
Eftersom jag pluggar hela sommaren är jag väldigt beroende av CSN som självklart dagen innan flytten fortfarande inte gett mig Juni utbetalningen. Efter ett antal samtal och mail fick jag problemet förklarat för mig som ett löjligt fel i deras, uppenbarligen outvecklade, datasystem. TACK CSN, you made my day, hela helgen och hela denna vecka (har fortfarande inte fått pengarna).
    I ALLAFALL med "lån" från divese mammor (!) kunde jag köpa färg och grejjer till väggarna och tillsammans med min uppoffrande, tålmodige och erfarne stackars vän satte vi igång Roomservice på fredagkvällen. ..Som fortsatte genom årtionden av tapeter, spackel, glasfiber och vitfärg till lördagen, söndagen, måndagen och tisdagen!
   Roomservice my ass! HAHA! Snacka wannabes. Men väggarna är i allafall vita! *host*
Glasfiberväv är krångligare än vad man tror under stress efter skymning med pms besvär. Det sorgliga är att allt skulle vara inflyttsklart om det inte var så att pengarna tog slut varav en fondvägg inte ens är spacklad! Det är därför jag sitter här, i Moncs fullproppade lägenhet, med en hund sovandes på smalbenen, väntandes på att CSN ska få arslet ur.
   Visste du att man kan flytta 25 Bauhaus kartonger, 7 säckar, 2 bord, lite jox och en soffa med bara 2 tjejjer, en morsa och en blå kombi på mindre än 3 timmar? Sen att morsan och den ena tjejjen loadade upp ett lass i fel hus, satte nyckeln i fel dörr och sen var tvungna att "snabbt åtgärda problemet" är en annan sak..

Ibland önskar man att man vore hund.

Kommentarer
Postat av: monc

humm... husse.. humm... ?!?!?!?!? ;P Insyn i en snar framtid??!?!?!

Postat av: Louise & Gizmo

Haha! Flytta är ju alltid lika kul... NOT!

2007-07-07 @ 21:23:26
URL: http://www.nogg.se/mrgizmo
Postat av: momo

Tack gode Gud för Suzuki Baleno!!!!
Varför slutade de tillverka den? Den bästa bilen i Suzuki-programmet! Tänk att ladda in en hel soffa o kunna stänga bakluckan! Inte ens Saab 9-5 klarar det... ha ha ha... suckers!
Säljer aldrig den bilen.

2007-07-08 @ 12:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback