chihuahua söker nytt hem utan väskor

Stötte på denna annons på blocket.se, en Chihuahua söker nytt hem pga att han inte går ihop med familjens barn.
I en tredjedel av annonsen förklarar ägaren att hunden inte ska till ett hem där han blir behandlad som en accessoar. Detta är det JAG förstår genom att läsa mellan raderna. Istället skriver säljaren såhär:

"Personer som söker chihuahua för att bära i väskan eller klä ut med kläder behöver ej göra sig besvär med denna annons."

- Med detta drar personen ifråga alla som använder väskor och kläder till sin hund över en och samma kant och dumförklarar hela bunten.
Detta stör mig.
Att säga det hon menar, att hunden inte ska behöva användas som accessoar, hade inte varit svårare att skriva. Hade t o m besparat antal tangenttryckningar och minskat på annonsens text!
Men hon väljer att skriva som hon gör för att hon har förutfattade meningar vad gäller ägare som använder väskor och kläder till sin hund.

Detta är de fördommar och attityder som får mig att argumentera för min grej.
Även om vissa hundar olyckligt nog hamnar hos ägare som varken vet eller bryr sig om hur hunden ifråga mår i "tjänsten" som docka så är det lååångt ifrån vanligt, och ännu längre ifrån majoritet, att småhundsköpare har sina hundar som accessoarer och dockor bara för att väskor och kläder är inblandade!


Kom igen nu Sverige! Sluta upp med denna vanföreställning!



bild:

116345-450

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en hundägare som bara är mån om att hunden kommer till ett bra hem!
Om jag skulle sälja min hund skulle jag nog kräva samma sak som denna person.

2007-01-20 @ 17:05:09
Postat av: Leffe Larsson

Hej.
Ville bara tipsa om min blogg på:
http://leffe.resorna.se/

Mvh
Leffe

Postat av: Cina

Tycker bara att det är sorgligt att en hundägare sks behöva skriav så, för att folk ibaland skiter i sina chihuahuor.

2007-10-09 @ 17:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback