sommarslut och trosa

Hej alla trogna!
Sommarn är över och bloggen skriker med sitt pinsamt långa skrivuppehåll i mina ögon, så nu får jag nog ta och lägga ner sommarlovet och skriva något fyndigt.

Min och Selmas sommar har bestått av födelsedag, flytt, projektarbete, regn, plugg, segling, utställning (i nowhere) och.. pure lathet! Har inte haft någon tid att skriva mellan vardagar och latdagar faktiskt! ..Men bloggen lever än! *host*
  Selma verkar ha åldrats minst 4 år denna sommar och det både fascinerar och skrämmer mig, hur 17 kommer hon vara när hon är 10? Blir intressant vad för karaktärsdrag som hon kommer utveckla nu i höst när jag kommer plugga mer intensivt. Denna höst kommer bli v ä l d i g t intensiv med många timmar framför datorn, det är tur att momo finns till hand! *tack momo!*

En sak som vi gjorde i år igen var att segla en vecka med mofa på hans båt. En av destinationerna är givetvis ursöta Trosa som har en precis lagom gästhamn för slitna båtmänniskor med fettigt hår och en lagom söt centrumkärna för alla dessa "wannabe båtmänniskor" som saknar både asfalt och normala duschar så att det gör ont väl ute til havs (sånna som jag och Selma).
  I Trosa köps alltid lite lektyr i form av Elle eller, på senare år, Härliga Hund. Men vart 17 har Härliga Hund tagit vägen? Det är inte bara på ett ställe jag saknat tidningen i sommar!
  Nåväl så är ett av huvudmålen i Trosa design och inredningsbutiken formodesign, här suktar matte bl a i Marimekko, Eva solo och KG design minst 2 ggr/dag vid besök i pluttstaden. I år kom jag hem med 2 ubercoola disktrasor från Malin Westberg Collection, det gör lite ont att torka upp fil- och muslisnusk med så snygga disktrasor men vad ska man göra? Spillde för övrig fil med musli på halva min dator här om veckan men det är en annan story..
Här kommer lite bilder från formodesign i Trosa, absolut värt ett besök om du hamnar i staden, om inte shoppa loss i deras webbutik! Selma poserar (otroligt engagerad i mattes intresse för inredning).



bilder:
image662
Formodesign
Malin Westberg Collection




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback