pet fashion week 2007

[new york]


image670

I år hölls Pet Fashion Week igen för andra året i New York. Detta event föddes i det synligt växande (exploderande!) intresset för hundmode och samlar designers, säljare och köpare från jordens alla hörn under ett och samma tak i 2 dar.
  Jag är sur över att jag inte kunde åka och har därför totaliggnorerat detta event och varken nämnt eller skrivit ett ord om modedagarna nånstans *barnrumpa*. I allafall har jag idag tvingat mig själv att leta upp lite info om hur 2007 års mässa var. Hm inte det lättaste, antar att man skriver om det än i press.. Eller vill jag inte veta?
  Mässan hölls mellan den 18-19 augusti och bestod förutom av seminarier och en massa intressanta utsällare också givetvis av runway shower och design award utdelning. Av de 13 designers som representerade "the very best of the pet industry" på runwayen deltog ingen mindre än vår egna Manfred of Sweden! *stolt*.
  Pet Fashion Week NY är inget skämt utan ett seriös mode event med enbart seriösa designers på catwalken, därav bilderna som kan vara halvt skrattretande i vissa fall - när klär du ut din hund i hindu inspirerad påfågelsdräkt t e x? Och whats with the wigs!?!?!?! Modedagarna är till för inspiration och sätter den moderiktning som de "mindre" tillverkarna sen, troligtvis, följer - precis som våra "riktiga" modeveckor med matte och husse mode!
  I allafall lyckades jag få fram en del bilder. Se och njut, eller nu vad du gör när det gäller kläder och tillbehör för hundar. Själv tycker jag det är kul att hundmode industrin nu verkligen blivit en såpass stabiliserad och accepterad industri som ett sånt här event så tydligt bekräftar. Jag menar här har svensk jantelag och slitna 40-talister inget att säga till om, faktum är faktum och Sophia är mer än lycklig. SLÄNG ER I VÄGGEN BAKÅTSTRÄVARE!

Pilutta er!


bilder:

image668

Foto: AFP

Pet Fashion Week

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback