egoägare


Efter att ha startat en tråd i ett Chihuahua forum angående ägare som vägrar eller inte vågar (!) sätta på sina hundar när dom fryser och synligt behöver skydd, och 2 dagars oändligt kacklande från folk som inte kan acceptera att det finns behov och att det är okej med både kläder och skor på hund, så skriver jag nu av mig. Varför har man annars en blogg?

Till alla er som inte kan tåla varken skor eller kläder på hundar och till er som till sin gräns kan acceptera ett hundtäcke men inte ett "designat" plagg enbart för att det är designat och "onaturligt":

Citerar inlägg jag skrev i forumet:


Varför bara inte erkänna som det verkligen är - att man inte PALLAR att låta sin hund, chihuahua i det här fallet, ha kläder bara för att man inte vill framstå som en "Paris Hilton bimbo" och att folk ska "snacka".

För visst är det så i de flesta fall där ägaren vägrar sätta kläder på sin chihuahua?

Men en sak är säker, det finns andra saker som tynger mer för att få bimbo stämpel och det är bla att hävda och babbla om saker man inte vet något om.

Att folk väljer om man vill klä sin hund eller inte är sjävklart, men "design" hundkläds hatet är ENBART en inställning mot Paris Hilton och andra celebs som klär sina hundar. Man vill inte framstå som en celeb-wannabe.

Så.
Nu kan ju folk bli jätte sura och skrika. Men majoriteten av sko och kläd hatare är rädda för vad folk ska säga om dom. Punkt.

Gripande egoägare.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Jag har både kläder o skor till mina hundar då de krävs.
Iblöand har vi tillockmed kläder på dem hemma, de e förbaskat kallt här iblan d:( urs.
Min hanhund GÅR IN I tröjorna själv o lyser upp som en sol nrä han blir påklädd o äntligen varm.

Postat av: Ninis

Jag håller fullständigt med dig. Naturligtvis ska så frusna hundar ha kläder och skor i kylan, så att de inte far illa! Det ska jag absolut ha till min kommande Pk då det är kallt ute. Jag är inte så värst modeintresserad, men jag gillar verkligen många av de snygga hundplagg du visat och skulle gärna klä min vovve så. :)
Nospuss till Selma & kram till dig.
mvh Ninis

2006-11-27 @ 14:25:28
URL: http://sagolika.webb.se/
Postat av: crazyangel

Nu ska ja säga mitt: Jag äger själv två chihuahuor. Tycker hundkläder är jättesött, men de finns en gräns! Jag har haft tröjor, overoller osv på mina. Men enbart när de är kallt. min tik, som nu är dräktig går runt i en grön popotröja med en döskalle på ryggen. Inge fel med de. Men att sätta på hunden skor (asså hundarna kan ju inte ens gå normalt) tycker ja är helt fel. Solbrillor, kepsar, HÄNGSLEN osv. neej. Sånt är fel. Många kläder är dåligt designade för att hunden ska kunna röra sig naturligt. Ett djur som inte rör sig naturligt, fast den kan, får problem i ben å rygg. Inte bra. Så visst- hunkläder är sött, fint osv men de ska inte å till överdrift. För av vilken anledning ska en hund ha bikini på sig? Och det där du snacka om med Paris Hilton, haha. Jag älskar paris, tycker hon är skitcool. Men det är inte en anledning till att folk inte vill sätta på sina hundar kläder.

2006-12-04 @ 19:56:35
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: Eva-Marie

En liten undran till dig som inte gillar skor på vovven. Tvättar du dina hundars fötter när de varit ute i saltade vinterväglag? Eller skurit sönder sig på sten o glas, kollar du ens? Du kanske på sin höjd torkar lite med en trasa. Men lyssna på det här: DET HJÄLPER INTE HUNDEN!Den kan inte säga att det svider eller har blivit en skåra av is o sten på trampdynan...
MIn uppfattning är att de flesta "svenssons" skiter i sin vovves trampdynor. Heder till dem som inte gör det, utan försöker hjälpa!

2007-01-15 @ 01:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback