kwigi-bo




Det var länge sedan jag skrev om något modemärke. Igår satt jag och bläddrade igenom bloggen och för er nya läsare kan jag tipsa om detsamma! Använd menyn till vänster och titta under "stuff & tips" eller "testpanel:selma". Jag gjorde dock upptäckter i mitt surfande som flashade flertalet viktiga luckor i fejjan på mig! För det första varför inte showa upp de nyare kollektionerna från de större spacetjyvarna på den svenska marknaden? Typ Little Lily, Theo, Monkey Daze inc. och Puppia bortsett från de där billiga thaikrafset och de skadinaviska lyckosökarna. Ja, Little Lily håller huvudet högt i sin celebglans, surfar b l a på sin Hello Kitty kollektion de satasade hårt på redan för flera år sedan - Hello Kitty som nu going nuts i var enda klädkedja! Theo provar nya idéer och verkar ha växtvärk och frostskador på samma gång och Monkey Daze inc. har hamnat i identitetsdiket och börjar likna en Paris Erotica wannabe åt ena hållet respektive Paul Frank wannabe det andra. Puppia kör sitt race som vanligt, emperiet tronar över allt, man börjar undra hur.
..Så då var det över! Låt oss dissa dessa "jättar" för en stund och lyfta fram de där märkena som finns här men som säljs som typ "trendig skinnväska", "city hoodtröja" o s v med sitt egna varumärke i skym undan, kamoflerat av återförsäljare.
Kwigy-bo från Usa är ett sådant, har sett Kwigy-bo väskor i några webshoppar och en och en annan butik här. Kwigy-bo står tillsammans med andra amerikanska märken faktiskt i fronten för pet fashion i Usa. Företaget är New York baserat och tilltalar främst de där modemedvetna hundägarna som inte tvekar med att ta fram kortet. "..An edgy and luxurious lifestyle brand for dogs and their people" och ändå still urban. Även om jag personligen tycker döskallehysterin är jobbigt seglivad och rentav pinsam 2008 så har märket en del gobitar, speciellt deras mjuka och väldesignade carriers i skinn. Carriers som ser ut som väskor, som de bör, inte carriers. Och de har tänkt! Man kan köpa till en "Dog cozy" att stoppa i carrierna under de kalla månaderna, en isolerad och fleecefodrad liten "koja" som håller mini varm och gosig. Här följer lite Kwigi-bo stuff i vinteranda!



till mini:  


Kwigy-bo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback