vårt minihem:första dan

Äntligen! I förrgår flyttade jag och Selma in i vår minietta, det känns lite konstigt..
Selma vet inte riktigt vart hon ska ta vägen så hon ligger mest i sängen och titttar på mig när jag packar upp eller skäller ut mig när hon tycker att jag sätter grejjerna fel, hon är så himla pedantisk (och jag som trodde att jag hade problem!).
- Nej jag skoja, hon skäller ut mig när hon vill ha uppmärksamhet och leka. Förresten, om ni inte köpt nån Kiss&Bajs mjukis till mini än så spring/surfa och gör det! Nyckelringarna på 7cm är perfekta minitilltugg! Finns det något roligare än svensk kiss- och bajshumor mellan vardagens alla bekymmer? ..Jo lyckligtvis *host*, men ändå.

I allafall försöker jag organisera upp vårt nya hem trots den möbelbrist OCH platsbrist som tyvärr råder, det som går att stuva undan tills jag kan skaffa mer förvaringsutrymmen göms i snygga lådor, majoriteten ur IKEAs "kasett" serie under skrivbordet. Det är svårt att hålla sig borta från IKEA när det kommer till dessa basic grejjer, de är ju så plaint snygga och så billiga - de nya dvd- och magazine lådorna är perfekta att ha allt möjligt i!
   Annars består mitt och Selmas hem av majoriteten vitt med bruna, gröna och senapsgula inslag i detaljer och textiler, en blandning av nytt och gammalt. Jag älskar ren, främst skandinavisk, design! Är också väldigt svag för 60-tals mod ocn 70-tal, att fynda på second hand är en otroligt rolig hobby, så det har blivit en touch av retro med åren. Och så får man ju inte glömma min svaghet för kinesisk kultur och japansk manga/animé som gärna tar lite extra synlig plats..
..Inklusive min besatthet av hundprylar förstås, hur i hela friden ska jag få plats med allt? Det är mest mina hobby-, pyssel- och företagsgrejjer som symaskiner, dator osv som tar mest plats annars. Tyvärr är det rådade brist på plats för fler garderober så de vette 17 vart Selmas kläder och mina tyger ska förvaras - ett mysterium som måste få en uppföljning senare..
    Har packat upp en hel del, tyvärr finns en del "basic stuff" att fixa innan jag kan plocka upp köksgrejjer bl a men här kommer ett liiitet smakprov tills det är mer representabelt här! Bilder från gårdagen, Selma med Kiss&Bajs givetvis. (Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera *host*).



bilder:
image651
Kiss&Bajs
IKEA

Kommentarer
Postat av: monc

hehehe.. gos... kiss å bajs.. :P

Postat av: Nilla

Grattis till ditt
nya hem! Ser att symaskinen är redo hihi!

2007-07-12 @ 23:26:41
URL: http://pk.zoomin.se
Postat av: Emma-Lee

Vad härligt att du äntligen fått en lägenhet! Hoppas ni ska trivas!!
Kram!!

2007-07-13 @ 13:45:50
URL: http://www.pkdogs.forum24.se
Postat av: Mia

Va fint ni har fått de :) ler
Lycka till! vill se många nya kreationer nu, Ler

2007-07-18 @ 19:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback