ännu en måndag

Jahapp. Måndag.
Har en del läxor att göra men lyckas alltid fastna vid något annat! Varför ska det vara så svårt att koncentrera sig?
I månadsskiftet ska vi flytta, 2:a handskontraktet går ut, men vart är fortfarande ett mysterium. Uppsala är.. Uppsala. Känns som man tittar runt efter bostad 24h om dygnet fast helt i onödan, man hittar ju inget! Och vad är det med alla dessa "rum uthyres", "del i 3:a" eller ännu märkligare: "lägenhet uthyres förutom ett rum"!? Suck. Vad vill folk egentligen?
Det är knepigt att få tag på ett 2:a handskontrakt när man har hund också. Visserligen, många som ser Selma mjuknar upp och tycker "vadå hund" men majoriteten är stränga vad gäller uthyrning. "Hund som hund", klart man förstår, alla små hundar är ju inte allergivänliga..

Hund som hund ja. Ibland undrar jag om Selma är nån slags blandning mellan katt och hund.
Hon älskar att hålla koll och gruffa på sådant som rör sig nere på gården  – en av det viktigaste uppgifterna hon har här hemma, enligt henne själv.
Idag byggde jag en trappa av kuddar upp till vårt sovrumsfönster och la en filt på fönsterbrädan. OJ vad hon uppskatta den impulsidén! Varför har jag inte provat på det tidigare?
Hon har suttit där i omgångar hela dagen och hållt koll på gården, precis som en katt! Extra viktigt var det att skälla på andra hundar som syntes ute i snönvimmlet, "Titta på mig suckers, jag äger gården!".
Haha! Det är tur att man har Selma här hemma, annars skulle vardagen vara allt för patetiskt ännu en måndag.



bild:

116345-507

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback