blind-date och makt

Igår behövde en kompis ha vakt till sin hund Desmond.
Självklart ställde vi upp! Fast om Selma visste vad kvällen skulle innebära i förväg så hade hon nog protesterat. Haha!

Sist dom båda träffades var Desmond fortfarande valp. Då sprang han som en svans efter Selma, och hon tog förstårs "mamma-roll" och snäste av honom gång på gång.
Nu är Desmond 7 mån och könsmogen. Jag var osäker på hur det skulle gå, Selma är riktigt bitchig mot hanhundar.
När han väl kommit visade det sig att hon var v ä l d i g t intresserad av honom. Selma följde nu Desmond som en svans i hela lägenheten och dom betedde sig nästan som två fjortisar in love! Nosade och busade.

.. Tills Desmond vart FÖR på! Då 17 sa hon ifrån! The royal bitch.


sd revert
Selma: Allvarligt matte.. Ska han va här hela kvällen?
Desmond: Shit vad är det här för ett råtthål?


Kvällen rullade. Dom nosade på varann, busade, snodde varandras grejjer, åt, drack, bråkade, retades och lekte.
Mer och mer såg man hur Selma blev frustrerad över hur denna kille tog för sig i hennes revir och hon var noga med att ha honom i konstant underläge.


 sd snott juicy
Selma: Vad?
Desmond: Okej, jag ger mig, du får väskan!


Om Desmond satte sig i mitt knä, eller om jag gosade med honom blev Selma pisst och skällde ut honom. Gick han iväg var hon tvungen att leta upp honom för att hålla koll. Tog han en leksak hon ville ha, gruffade hon tills hon fick den. Började dom busa så höll dom på tills Selma vann. Alla lekar var på hennes villkor!
Hon följde honom som en svans. Han följde henne som en svans.

När natten närmade sig var båda gaska slut. Desmond la sig tätt intill mig i soffan och somnade. Selma hoppade upp i fotöljen och tittade surt på Desmond. Hon somnade men inte riktigt helt. Låg och darrade i sömnen och såg ensam ut.


Deras kväll fick mig att fundera..

Är det makt?
Att konstant ligga i överläge och kunna slå ner alla i underläge som försöker ta för sig? Att styra över någons känslor och önskningar tills personen ifåga tystnar, böjer sig och nervöst och konstant iaktar den högre makten så att inget eget felsteg råkas begås för att undslippa konsekvenserna som handlingen kan leda till.
Underkastelse..

Hundarnas värld är då inte långt bort ifrån vår egna värld.
Det är alltid någon som måste underkasta sig.

Men det är skillnad på makt och maktmissbruk.
- Inte alla som utövar makt missbrukar den, och all underkastelse är inte dålig.



sd slöa
Selma: *suck*
Desmond: Vart är krubbet på det här stället?


Foto: Sophia Söderström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback