framtidsplaner och pmshund

Oj vilket skönt blogguppehåll jag haft!
Har varit otroligt befriande då jag kunnat fokusera på annat. Bloggandet blir lätt tvångsmässigt. Gulligt att se att bloggen är välbesökt trots en halvdöd skribent, hoppas ni läsare hittar saker ni tycker om.

Våren brukar lätta upp det mesta men i år är det sjukligt seg! Jag och Selma är fortfarande bostadslösa men seriösa framtidsplaner som inkluderar stora förändringar är i verket. Dagarna går mest åt denna planering men att planera och förbereda utan hemmabas är rätt knepigt.
Dagarna går otroligt snabbt, man går konstant med en oförklarig stress men samtidigt rör sig precis allt i slow motion. Hur kan 2 raka motsatser vara en och samma känsla och bli vardag?

Selma är pmshund just nu och seg som attan, våren lyser upp i hennes lugna tillvaro givetvis men det känns som hon har åldrats flera år över vintern, precis som matte själv. Konstigt det där hur hund och ägare lever halvt i symbios..

Har en massa grejjer som skulle behöva bloggas om men alltså, seriöst.. inte idag!
Däremot vill jag verkligen visa denna bild. Inte på en pmshund riktigt, men på en kompis högdräktiga tik, Filomenka. HAHAHAHA! KOLLA IN KROPPSFORMEN *GAAAAAH!* *magknip*.



bild:

image587
Foto: Monica Blomberg

Filomenka är en Prazsky Krysarik tik på annars 1,8kg och blir den första Pk som ger svenskfödda SKK reggade Pk valpar här i Sverige. Valparna beräknas komma när som helst nu... *väntar ivrigt*

Monicas Pk sida

Kommentarer
Postat av: Martina

Vad jag har längtat att höra något från dig! Måste säga att jag är precis inne på samma spår som du: mycket att göra och för lite tid att göra det på. Bloggandet kommer tyvärr sist på prioriteringslistan när det är så stressigt. Gullig bild på den höggravida tjejen, lägg gärna upp bilder på valparna sen när de kommer!

Postat av: Maria

Haha, vilken snygg bild:-) Spännande med pk valpar! Och BRA att du har börjat blogga lite igen. I like. Vädret börjar bli skönt och inte långt kvar t sommarlov för min del. Får ta en dejt snart. Kram

2007-05-06 @ 16:24:21
URL: http://melonsylt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback