the helg




Oj. Vilken helg.
På lördagen var Monc här och på kvällen flyttade lilla Siri. Har gått över förväntan både här hemma och där borta i "osaknaden" av varann. Klart vi humans här i huset saknar den lilla squirten med det var ju dags att hon kom hem till matte. Siri bekantar sig i sitt nya hem och med sin nya familj utan mycket ynkande alls, hon har visat på att va en riktig tuffing här de senaste veckorna så jag är inte förvånad. Är så glad att hon hamnade hos Monc som ju är den närmsta vän jag har, hon var i STOR hundnöd också! Perfekt tajiming för att skaffa en liten och hela släkten är positiv till det nya tillskottet. :D
 På söndagen var det i stort sätt avgjort att Sigrid skulle till ett par i Göteborgsområdet. Ulla var en av dom som svarade på Sigrids Blocketannons, jättetrevlig och vi hade mailkontakt i veckan. Men helt plötsligt fick jag ett chokerande besked!
Momo (min mamma) som varit med ända från början med valparna och som tidigt "bonda" sig med Sigrid fick med sig sin sambo i valet trots ett avgörande "nej" tidigare i veckan varpå jag la ut annons. Men, Sigrid stannar nu i familjen!
Chockerande beslut för alla faktiskt och det blev riktigt jobbigt där då hon nära var såld men jag kunde verkligen inte neka mamma. Förlåt Ulla!!! Men de har en speciell kontakt de två, Sigrid och mamma, redan från vecka 4 var jag inställd på att det var just hos mamma Sigrid skulle stanna och jag kunde inte acceptera tanken på att de skulle behöva skiljas. Tack Martin!
Nämen gud var glad jag är! Detta var precis vad jag önskade för småtjejjerna, ni anar inte min lättnad, jag är SÅ glad!
Här, bilder på de små med sina nya mattar, lite anonymt sådär *fniss*.



Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Vad roligt att bägge puppisarna stannar i den närmaste kretsen! Grattis till momo!

Postat av: monc

Vi blev glada å höra att syrran blir kvar istan. ;) SUUUPER KUL!!

2009-01-27 @ 16:57:44
URL: http://monc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback