ear care från espree




Selma har utvecklat en rätt otrevlig odör i öronen de senaste veckorna, idag var vi runt i 3 av stans djuraffärer i Sigrids debut som väskhund (ja, du hörde rätt din stackars forumkräkare) och jag passade på att leta efter någon produkt för hundöron. Inne på Djurfavoriten nosade matte fram Ear Care från Espree. Har inte bekantat mig med Espree innan då de kom där i samma veva som Greenfeilds och vi blev "inmutade" i greenfeildsdiket (äääälskar Greenfeilds hundshampoo). Anyway det amerikanska märket Espree är kända för naturliga superprodukter i hundvård. Just denna Ear Care, "öronputs", har medicinsk verkan. Med en speciell blandning av teatree-olja, eukalyptus- och pepparmyntsolja sägs illaluktande waxproppar lösas upp på både hundar och katter. Men det bästa är att dessa oljor även fungerar antibakteriellt och svamp(!)dödande! Kan inte bli bättre än bäst eller? Vi testar helt enkelt bestämde jag. 169kr för en flaska på 118ml.
  Selma hatar allt "hygienpill", duschning, kloklipning, tandborstning och öronrengörning -allt! Givetvis var hon inte så vidare pigg på att få öronen indränkta och masserade med olja heller.
Första försöket, vänster öra: kläm på flaska, megasprut i nacken. Liiite väl stark stråle va? Andra försöket gick bättre om än jag blev orolig att strålen åkte för långt in i örat, det går inte att droppa vidare med flaskan. Men sprut och sedan lätt massage från öronroten och uppåt gick ändå relativt lätt, sedan var det bara att försöka torka upp där inne med papper. Det luktar "rent" än nu några timmar efter och lär nog hålla i sig 1-2 dygn kan jag tänka då lukten är såpass stark. Får väl uppdatera resultatet, nu kan vi väl bara säga: -"NICE, ingen snusklukt!"
  Espree Ear Care har en rätt stark lukt av pepparmint/teatree (men det första jag tänkte på var kåda), en lukt som majoriteten hundar garanterat stör sig på, men med de bakterie- och svampdödande oljorna i organisk formula på flaska är väl avgörande för ett köp? Vi får helt enkelt lita på Espree. Ursäkta bildkvaliteten, bedrööööövligt ljus.



till mini:


Espree

Kommentarer
Postat av: Danielle

vad händer? varför skriver du inte mer? det var så roligt att läsa... sniff :(

Postat av: Anonym

samla poäng helt gratis och få hem presentkort på vilken modebutik du vill...allt är Gratis gå in här och få hem ditt första presentkort redan nu.



http://www.gratismode.se/?c=15788

2009-10-28 @ 14:19:27
Postat av: Lea

Nu har väl ändå odören gett upp? Saknar en liten jul-uppdatering från er :o)

2009-12-20 @ 23:42:38
URL: http://leos.nu
Postat av: Melinda Moore

Hejsan!

Hittade hit genom en enkel sökning på just chihuahua :)



Det är så att jag just öppnat ett community för just chihuahua älskare :) Där man kan göra det mesta! Skriva i forum och chatta med andra chihuahua älskare :) Annonser och plank och självklart ditt egna lilla krypin som du kan göra mkt med :) Ladda upp bilder & Videos osv :) Tipsa gärna alla dina chihuahua älskare om sajten!



Nu till frågan..

Tänkte fråga om du skulle kunna tänka dig att länka till min sajt? Givitvis kommer du att synas och länkas på mitt community :)



Sajten är helt nyfödd och hoppas på att den kan komma igång riktigt snart med fler underbara chihuahua folk på sajten! :)



Mvh Melinda Moore

Mail: [email protected]

Web: http://lovelychihuahua.jinity.com

2010-06-12 @ 17:47:16
URL: http://lovelychihuahua.jinity.com
Postat av: Matte till Paris

Hallå, hallå. Hittade hit när jag sökte på Google efter hundvagn.

2013-02-28 @ 15:58:52
URL: http://mendoca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback