pet blinkers




Nu när det är mörkt ute på prommisarna är det trevligt med lite ljus! Bra i trafik men också speciellt här på "landet" där det verkligen är becksvart, allt levande bör ha reflexer eller cyklellysen på sig! (hm.. flugorna..) Fick en Pet Blinkers till Selma faktiskt förrförra året som jag glömt recensera! Kommer lagom nu till årets bonde konvertering.
Pet Blinkers har tagits fram med hjälp av innovationsföretaget Flipo och är the original av blinkers. Blinkern i helhet, i minsta storleken, är ändå tyvärr i största laget för en mini p g a lobsterhaken men funkar ändå ok på en 1,8-2,5 kilos dinglandes i halsbandet.
Vår blinkar i blått och vitt och lyser upp bra. Lite orolig blir man att hunden ska få någon slags blinkschock eller typ.. epileptiskt discoanfall (!) då blinket är rätt starkt och hundens ögon är såpass nära marken men det är nog överdrivet "mattelarv" *host*. Sen kan man ju sätta den uppe i koppelhaken när koppel används istället för i halsbands/seleringen för att minska de redan minimala chanserna till en.. "blinkolycka".
Matte är ganska så imponerad på den lilla söta, vattentäta och rostfria blinkern som underlättar förutom när hunden är lös även vid bajsletning på tomten. Man skruvar så fint på den lilla blinkanordningen för att slå på respektive av, den drivs på 3 st AG3 batterier som kommer med i förpackningen, de där minimini batterierna ni vet. Pet blinkersen är rätt snygg faktiskt!
Selma är föga intresserad.
"Vi" är dock megasugna på de nya Pet Blinkers Deluxe som kommer i fäger som jade, orange, red och pink. Härligheterna har dessutom on/off knapp! Gimme!
Köp! Om inte annat till att leka med.. Nån gång :P
De äldre utan knapp finns att införskaffa hos lechien.se för 85kr exkl. porto!

Innan jag hann skriva klart detta inlägg hann det bli halv Pet Blinkers hysteri också! Hundmodebloggen Posh Poodle tipsar om en tävling som finns hos spoileddog.se, i deras nya blogg lottar de ut en Blinkers i slutet av månaden, sött!



till mini:



Flipo
Spoiled dog
Le Chien

Kommentarer
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Tack för sko-tipsen! Vi har fortfarande inte testat, men i dag kom ju snön ...

Japp, vi diggar pet blinkers. Är också sugen på de nya med knapp, kul med lite färg och smart med knappen!

Postat av: Maria

Ja, jag ska nu gå vidare med ett nytt stick-projekt för sjalen är färdig:-) Gör det, sticka en halsduk till Cong!

Jo vi kommer hem över jul och jag ska försöka få till en uppsalatur, måste hälsa på veronica i hennes nya lgh också och att få träffa puppisarna vore ju spännande! Hörs om det!

Tills dess håller jag koll här för uppdateringar. Hälsa mamma selma.

2008-11-23 @ 18:00:06
URL: http://melonsylt.blogspot.com
Postat av: Weronica

Hejsan!

Jätte mysig blogg =)

Har själv småhundar så jag är helt lyrisk när jag har så många länkar att kika in på =)

Har en liten fundering på Petblinkers deluxen, Har du någon aning om vart man kan få tag på dom i sverige?

Har sökt och sökt men hittar inte =(

Kika gärna in i min blogg om du har tid och lust =)

Ha de gott

2008-12-07 @ 16:03:28
URL: http://weronicalarsson.blogg.se/
Postat av: sophia

Till Weronica:



Hej, TACK! Ja.. har försökt samla massa intressanta länkar för småhundsägare jue! Har letat själv som en galning på webben efter svenska återförsäljare av Pet Blinker Deluxe, enda hinten jag fått är Sthlms butiken Iaa´s http://www.iaas.se men de har ju ingen webshop! Mitt enda tips är därför kära ebay.com men då gäller det att ha ett reggat Paypal konto och inte bli nervig av att shoppa från utlandet.. Jag hör av mig om jag hittar någe mer! Kram på er!

2008-12-07 @ 19:24:35
URL: http://royals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback