hej, hej världen!




Matte har varit och donat lite inne i stan idag. De senaste dagarna har vi spekulerat i när småtjejjerna kommer att öppna upp ögon och öron, det ska ju vara nu mellan 11:e och 14:e dagen. Kanske är de lite sena eftersom de föddes några dar tidigare än normalt? När jag kom hem nyss blev det lite vardaglig spekualtion i puppisutvecklingen och jag gick in i mitt sovrum för att titta till dom. Siri låg lite konstigt så jag tog upp henne och vad ser jag inte om två små svarta ögon som tittar på mig! GOS! Jag skrek! Av lycka givetvis. Så söt!
Sigrid ser också helt underbar ut med sina svarta ögon och snart helsvarta nos. De har ännu inte vant sig och är ljuskänsliga, nästan omöjligt att ta bilder då de yrslar omkring för fullt med huvudena i den nya värld som de så abrupt blev medvetena om. Blicken är ofokuserad och ögonen något grumliga så det tar nog ytterligare några dar innan den funkar som den ska. Öronen verkar fortfarande vara blockerade dock.. hm, vi får se. Men vilken skillnad! Helt plötsligt ser man små personer där! Visst de har varit personer innan också men på ett annat sätt. Nu har de kurat ihop sig i Wings carriern här på golvet, sömn är fortfarande no 1 på listan.. Näst efter mjölk förstås. Nä nu måste jag ta en titt igen!




Kommentarer
Postat av: Karin

Ååå, jag vill också se puppisarna!!! Är sååå nyfiken.

Postat av: monc

nwaaaa.... !!! va gos!!!!

2008-11-29 @ 21:17:40
URL: http://monc.blogg.se/
Postat av: Hundmodebloggen/Emma

Åh vad spännande! Tänk, snart är de "riktiga" små hundar!

2008-11-29 @ 21:22:54
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Maria

söööööötnosar!

2008-12-02 @ 19:28:16
URL: http://melonsylt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback