panik, ångest och sol i gbg

Jahapp, så vart man blåst.
Förstår att ägare av hanhundar har föga intresse i en parning i jämförelse med tikägare. Men tikägaren till skillnad från hanhundägaren måste göra diverse förberedelser och planera långt innan en parning kan genomföras. 
För hanhundägaren kan försäljning av avelstjänst vara ett enkelt sätt att få lite extra cash men tikägaren måste utöver själva "spermiepriset" och all planering betala diverse andra saker som för min och Selmas del inkluderat veterinärbesök, progesteronprov och rese- och underhållspengar. För att inte tala sen då när väl valparna kommer..
I förrgår kväll åkte vi ner från Uppsala till Göteborg i tron om att vi skulle bli mottagna av vår utvalda hanhundägare. Letandet av lämplig hanhund hade tagit närapå 1 år och kontakten med just denna hade vi haft sen i början av året, allt var OK från dennes sida. Men det blev inte riktig som vi tänkt. 
P g a en hanhundägare som fick panik av en veckas tidigare löp än beräknat vs. hästar, poliskontroller och hundkräk i framsätet (eller nu vad 17 som egentligen var orsaken till att dissa oss och inte svara på mail, mobil eller sms) så blev jag och Selma utlämnade åt slumpen. 
Vi blev tvingade att yrsla omkring i timmar i en för oss främmande stad vilket orsakade både oro och stress för både matte och mini. Selma har varit helspänd och besvärlig, på kvällen lös i magen givetvis orsakad av stress - lämpligt under höglöp då hon helst  i lugn och ro skulle få lära känna sin blinddate.. 
Kvällen då vi kom blev vi tvångna att åka ut till Borås för att sova  och söndagen tillbringades av timmar i väntan på "vår" hane som aldrig dök upp. I natt sov vi Göteborg.
...Jahapp, det var det det. Ikväll åker vi hem.


Fy vad jag känner mig blåst, vilken ångest. Hade det inte varit för solen här nere hade jag inte kunnat hålla tårarna, jag har planerat hela sommaren efter denna parning.
TACK för ingenting, jag har lagt ut månader av planering och pengar på att i sista sekund bli blåst av en brud som hellre är ute och rider än tar sitt ansvar och står för sitt ord. Förstår att du blev stressad Fanny, men vad 17! Varför gav du mig ett ok på att vi kunde komma?

Kommentarer
Postat av: monc

*suck* säger jag bara... *suck*

Postat av: Karin

De finns de som kör med dålig stil och tänker inte på att det kan kosta mycket pengar för andra.:@

2008-05-12 @ 17:08:53
URL: http://grejsar.blogg.se
Postat av: eva-marie

Det är så lågt att man undrar om tjejen verkligen är normal? Jag anser hon ska betala resan och progesteronprovet!!!!!!!!!
Hästarna kan faktiskt ridas ändå, det behöver inte inkräkta på din tid med hannen. Hon skulle ju dessutom inte vara hemma, utan du skulle ju "babysitta" hennes hanne.
Fanny kan INTE bli stressad när hon själv inbjudit dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Behandlar hon alla likadant jämt lär hon bli ganska ensam till slut.
Va´ska man säga: Bortskämd, urblåst eller psyko? Pja det väl inte ens hon själv!

2008-05-13 @ 19:07:43
Postat av: Niklas

Du har en fin bild av din hund och har skrivit på ett ganska insiktsfullt sätt om blandisavel. Med din kunskap har du oddsen på din sida för framtidens parningar.

Din hund skulle säkert ge fina valpar med en fransk bulldog. De skulle nog bli som ovanligt bulliga dvärgpitbulls. Det finns ju inte heller några atletiska dvärgbulldoggsraser, så detskulle nog vara en intressant parning. Frallor finns i närheten.

/Niklas

2008-05-17 @ 02:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback