vad hände med engla?

Nu var det snart 1 år sen tvprogrammet Top Dog hade premiär.
Jag kommer ihåg när tv3 började sin "audition" några månader tidigare då man ute i hundforum på webben märkte hur intresset för programmet alltjämt ökade i takt med hundägares egna små drömmar om att få sin hund känd genom tv.

Så sattes "dokusåpan" igång och jag kan ju erkänna att jag faktiskt inte såg mer än 3 avsnitt, konstigt nog.
Men så vann då minstingen, Chihuahuan Engla Isabella, till en stor del av de svenska tittarnas protester trots att det var tittarna som faktiskt röstade fram vinnaren..
Protester? Why?
Uppsalaborna Engla Isabella och matte Mona ansågs ha bäst samspel och skönast utstrålning. OCH så kan man ju lugnt säga.. de senaste årens "vavva-feber" sa sitt. Inget konstigt.
Att vinnaren skulle öka hundsmugglingen på dessa småhundar är det lamaste jag hört som kommentar mot att en Chihuahua vann. Jag tycker dom var värdiga vinnare!

Men så till min fråga. Vad hände med Engla Isabella?
Sist jag såg henne var på framsidan till hundtidningen Vovve, nr 4 2006. Vovve som för övrigt har lagts ner.
Vinnaren till Top Dog vann ett modellkontrakt hos Rusta (!) värt 100.000kr.
Hm..  Vid närmre eftersökningar är det enda tecknet på modelljobb hos Rusta för Engla Isabella dessa bilder som finns på rusta.se.
MEN vid ännu närmre eftersökningar: ÄR DETTA ENS ENGLA ISABELLA? Ser inte till 100% ut som det då Engla vid annan modellfotografering är ljus i öron , runt ögon och på nos!



bilder:


 116345-465116345-466


100.000kr för dessa bilder som kanske inte ens är samma hund? Är det något väsentligt vi missat här?
Vad hände med Engla?

----------------------------------------------------------------------

UPPDATERING:
Japp! Det är Engla Isabella! Såklart, vem annars.. Som Mona själv svarade på min spekulation: "Är man tillräckligt hund kunnig så är man nog väl medveten om att hundars päls kan ändras med årstiderna. Isabella blir rödare under våren och sommaren samt ljusare under höst och vintern. Dessutom så beror skuggningar mkt på ljussättningen i bakgrunden."

- Antar att jag inte är tillräckligt hundkunnig då! Men bild, foto och redigering har jag ett ganska bra hum om. Rustabildena ovan är inte värst smickrade för Isabellas "fasta" färger på/runt nos och i öron, därav "missförståndet". Blev fundersam med dessa enda 2 bilder som fanns att hitta med tanke på de mörka skuggningarna. Men själklart är det The Top Dog.
De senaste 2-3 veckorna har vi sett mer av Engla Isabella i Rustas reklamutskick och fått reda på mer fakta ang. modellkontraktet också så något väsentligt hade vi absolut missat! Men nu är bilderna bekräftade av säker källa!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag har gjort lite efterforskningar angående ämnet... Personligen tror jag inte att det är Engla Isabella på de här bilderna. Jag har tittat på bilder av henne och det är mycket rikigt som du säger - hon är mycket ljusare runt öron, ögon och på nosen. Engla Isabella, var är du???

Postat av: sophia

Till Martina:

Ja skumt eller hur!!?

2007-01-23 @ 15:39:18
URL: http://royals.blogg.se
Postat av: paulina brealt

skummt :S
ja har också funderat på va dedär kontraktet o bilderna tog vägen..

2007-01-23 @ 20:48:02
URL: http://www.prazsky-krysarik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback