låda till hunden?

Hundtoa?

Ett stort och hett disskutionsämne bland olika hundägare är om det är rätt eller fel att använda "låda" till sin hund. Många hundägare (speciellt sånna som har större "vanliga" hundar, bor i villa och gärna är ute i skog och mark) ser rött så fort man säger att en hund går på låda.

Jag tycker som jag alltid säger: Är hunden frusen av sig och antingen håller sig ute för att sen göra ifrån sig inomhus eller riskerar/blir sjuk av att kissa ute i kylan (njurvägsinfektion osv) så är det din skyldighet som hundägare att  antingen klä på din hund regält så att den håller värmen eller skaffa en låda!

Och om jag väljer en låda till MIN hund för att jag tycker det är rätt så ska folk accepetera det för att det är mitt val och min åsikt - även om mina åsikter inte stämmer med deras val och åsikter!
Läs åsikter:
pk forum - om hundtoalett

Numera behöver du inte använda tidning eller skaffa en "kattlåda" till din hund.
Det finns många olika alternativ till både de som tränar rumsrenhet och har svårt att hinna ut 8 ggr per dag med valpen och till de som pga kylan behöver ett komplement till den vuxna hunden som gör ifrån sig inne.

I Usa säljer man en hel del av dessa pga behov och efterfrågan. Citylivet innebär anpassning både för människa och djur och parker för rastning finns inte i samma utsträckning i storstaden. "Backyard in a box" helt enkelt!
Exempel:



Till mini:

puppy potty 2


• Puppy Potty
Fakta


the pet loo
• The Pet Loo
Fakta
Mer bilder

any potty 1
• Any Potty
Fakta
Mer bilder



pooch potty
• Pooch Potty
Fakta


Kommentarer
Postat av: Nilla

Smart det finns inget sådant överhuvud taget i norden tror jag.

2006-10-12 @ 21:54:53
Postat av: sophia

*flin*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback